söndag 30 mars 2008

New York – here I come! Belgrad Eurovision Song Contest kräver en shoppingresa till New York!

Hur förbereder man sig själv och sin garderob inför Eurovision Song Contest 2008? Jo – med en shoppingresa till New York. Med en dollarkurs som ligger lägre än någonsin tidigare så borde det finnas alla förutsättningar för en lyckad shopping. Nu hoppas jag hitta lämpliga attiraljer till finalen 24 maj så att Roger och jag kan glädja bekanskapskretsen med våra nunor i tv-rutan.



Men först är det 2 arbetsdagar i Wien denna vecka och på torsdag bär det av till New York. Egentligen hade jag velat vara kvar i Wien på tisdag 1 april. Min absoluta favorit från i fjol har nämligen konsert där - Tysklands Roger Cicero. Jag skulle ge bra mycket för att få lyssna till hans fantastiska röst och jazzig storband. På tyska! Ja vem kunde tro att tyska var ett sådant svängigt språk. Inte jag i alla fall - men jag ändrade mig när jag hörde Cicero jazza loss i Helsingfors. Nå ja - jag får väl ta en tripp till Tyskland vid lämpligt tillfälle och lyssna på honom.


Vi har tagit klivet över till sommartid och kvällarna blir allt ljusare. Endast 55 dagar återstår innan det är final i Belgrad 24 maj. Tiden fram tills dess kommer säkert att gå i snabbt tempo men innan dess återkommer jag med rapport från New York och hur schlager shoppingen lyckades.






Eftersom jag ska tillbringa 2 dagar i Wien och eftersom Österrike inte är med i år så får fjolårets artist Eric Papilay vara med på bild.


Några glada bekanta ansikten innan finalen gick av stapel i Helsingfors i fjol.


Vill ni vill följa med vad som händer inför Belgrad. Den officiella sidan för Eurovision Song Contest är:

Inga kommentarer: