söndag 20 april 2008

20 april och 1 månad till Eurovisionens första semifinal

Har ägnat några av helgens timmar åt att lyssna igenom årets Eurovisions låtar. Min tidigare uppfattning har varit att startfältet i år är ganska uselt. Nu har jag ändrat mig. Det finns två solklara bottennapp och det är Estland och Irland. Belgien och Spanien är heller inga höjdare men majoriteten av de 43 låtarna är helt ok. Allt eftersom man hör en låt så ändras ju också ens uppfattning. Det mest spännande ska bli att höra låtarna i verkligheten på plats i Belgrad. Kan artisterna sjunga såsom det låter på inspelningarna eller har man snyggat till alla falskheter på de videos som visas? Jag kan i alla fall konstatera att Charlotte Perelli får en tuff konkurrens. Skulle Charlotte vinna så har SVT sagt att nästa års final kommer att bli i Malmö eftersom Globen redan är bokad för svenska handbollsligan.


Nu är det en månad till första semifinalen 20 maj, då bl.a. Finland ska tävla. Tro det eller ej men jag tycker till och med att Finlands bidrag börjar låta ganska hyfsat. Ska bli intressant om Teräsbetoni håller fast vid att sjunga på finska. YLE har meddelat att de kommer att sända båda semifinalerna även den som går 22 maj.


Idag har det varit vårväder i luften och det är första gången vi kunnat sitta ut och njuta av solen i Centralbadsparken.

Inga kommentarer: