onsdag 14 maj 2008

Belgrad packning inför 10 dagar på Eurovision Song Contest

Hur packar man inför 10 dagar i Belgrad där garderoben ska passa till sommarvärme, eventuella invigningsfester, semifinaler, danskvällar på Euroklubben, presskonferenser, delegationsfester och en final 24 maj? Jag kan intyga att det inte är helt lätt! Just nu har jag kläder hängandes lite här och var och börjar inse att jag saknar det mesta..... Nej så illa är det inte. Men som alltid så är det nån trasa som inte är 100%. Får kanske avsätta lite shoppingtid i Belgrad.

Schemat känns ganska späckat just nu. Det är inte bara här på bloggen det ska skrivas och utan också artiklar till tidningar. Eftersom många bekanta redan är på plats så strömmar det in sms och mail på löpande band över vad som händer i arenan på repetitionerna och på kvällskvisten i Euroklubben. Det känns nästa som jag är där. Jag och Roger anländer på fredag och då är det bara att snabbt hämta upp våra ackrediteringar och kasta sig in i cirkusen. På sätt och vi är det bra att våra vänner agerar förtrupp och jag är helt säker på att de har koll på det mesta när vi kommer.

Finska Teräsbetoni repeterade den 13 maj.





Och Charlotte Perelli 14 maj.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske ni ska börja med overaller, som KTH-studenterna, så slipper ni packa så mycket kläder? Ni kan ju ha flaggor och märken på och så. Bara en idé! ;)

Anonym sa...

Tjänare tjänare,

Gissar att du är mer eller mindre uppe i limmningen nu.
Jag kommer att följa dig och ser fram imot lite glitter och glamor!
Kram
Pernilla

Blomman sa...

Nu du, händer det grejer!
Jag har skaffat mig ett bloggkonto.Det trodde jag väl aldrig skulle hända.....;)
Kollegan Pernilla