fredag 15 maj 2009

Norden regerar i Eurovision Song Contest


Har Alexander och Brinck enats om samma klädsel?

För andra året i rad är alla Nordiska länderna i final på lördag. Men det finns också en viss risk med det. Topplaceringarna kan utebli om poängerna splittras för mycket mellan länderna. Personligen tror jag att är Norge som kan lida mest av detta och det innebär att Greklands Sakis Rouvas nu seglar upp som en stark vinnarkandidat.

Gissa om jag var nervös innan det stod klart att min favorit Danmark var en av finalisterna. Att Norge skulle klara sig har aldrig varit nån tvivel. De danska fansen är inte så många så jag gjorde mitt bästa för att vara röd-vit. Jag kunde dessutom donera en dansk flagga till Brinck under presskonferensen eftersom jag verkade vara den enda som hade en till hands just då. Jag har förresten också lånat ut mina svandun till honom när det var dags för fotografering på scenen.Kolla in denhär bilden.


Ibland får man vara beredd på oväntade saker och igår slängdes jag in som kommentator i dirktsändning för web-TV'n på Oikotimes. De ville ha livekommentarer under pågånde genrep i går eftermiddag. Tack och lov gjorde jag det tillsammans med min rutinerade kompis Juergen.Kul var det och nu ska vi göra om det inför finalen i morgon.

Nu är det dags för genrep 1 inför finalen. Nu är det första gången Storbritannien, Tyskland, Spanien och Frankrike är på scenen med de andra. Jag återkommer med kommentarer. Ingen rast, ingen ro för vare sig oss och artisterna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lilian
Ja nu håller vi verkligen tummarna för Danmark och Brinck.
Heja de røde og hvide.....
Stor kram från Ulrich & Jens

Anonym sa...

Hej,

Det är faktiskt hela Skandinavien som är med: Island vilken röst, Norge utstrålning, Danmark en kopi, Finland de kan annat än rock,till ex rapp, underbar, Sverige M vilken låt. Det är bara att kryssa fingrarna.
Bamse klem Tor