fredag 8 maj 2009

Senaste nytt från Alexander Rybaks rep och presskonferns



Så var det dags för storfavoriten Norge att äntra scenen. Det var första gången jag såg honom live in action. Scenbakgrunden är som hämtad ur en HC Andersen saga och ackompanjerar perfekt till sången som är både klockren och säker. Man kan inte låta bli att förundras över hans otroliga blick som äter sig genom kameran och tv-rutan. Lägger man till ett charmigt, ungdomligt leende så kommer många tv-tittare att glömma allt som heter ekonomiska kriser och lågkonjunkturer. Jag vill behålla mina rumsreservationer i Oslo inför nästa år.

Presskonferensen har en uppslutning som är den störst jag sett hitintills, speciellt från rysktalande journalister, som kan ställa sina frågor på ryska medan Alexander svarar på engelska. Alexander berättar att han spelar oavsett att fiolstämman är förinspelade. Detta är reglerna. Alexander berättar också att alla i Norge nu är trötta på Fairytale och att ett nytt album är på väg.


Lite har hans gloria hamnat på sned efter gårdagens vitryska party. Ryktet säger att han varit smått berusad och otrevlig mot ett antal fans som ville ta foton. Nåja – det tyder bara på att han är människa trots allt. Så jag säger "heja Norge!"

Här är Alexander fortfarande på topphumör

Inga kommentarer: