fredag 15 januari 2010

3 bästa låtarna vidare från Finlands semifinal 2

Produktionen och kameravinklarna har fortsättningvis en hel del kvar att önska. Bortsett från det är jag glad att min keps-favorit Antti Kleemola gick vidare. Tänk om han tittar in i kameran på finalen - wow vilken succé han kan åstadkomma.


Heli Kajo's stumfilmsliknande bidrag klarade sig också. Jag var lite tveksam till låten från början men den växer. Kolla in denna video (tack David!).


Sister Twister från mina Österbottniska hemtrakter klarade sig också - trots att de tagit sig in i tävlingen med hjälp av webröster. Jag tror det var intensiteten i framträdandet som gjorde susen. Vet inte om jag vågar spekulera i detta men kan det bero på att tjejerna är uppväxta med SVT och Melodifestivalen.......

Foto: YLE

1 kommentar:

Anonym sa...

I wish not acquiesce in on it. I assume nice post. Particularly the title-deed attracted me to be familiar with the intact story.