lördag 8 maj 2010

Armenien sätter sitt hopp till aprikoser i Eurovision Song Contest

Armenien: Eva Rivas ”Apricot Stone”
Armenien är ett av de nya länderna i tävlingen och medverkar för femte gången.”Apricot Stone” kan kvala in i årets, så kallade, mid-tempo-balladträsk. Misstolka mig inte nu - för om jag får välja så tycker jag definitivt att detta bidrag ska gå vidare till final.

Eva Rivas har en stark och bra röst och låten har ett bra bakgrundsbeat och en etnokaraktär som jag är svag för. Att hon sjunger om aprikoser kan tyckas konstigt men det finns en förklaring eftersom fruktens härkomst sägs vara Armenien och odlades här redan under förhistorisk tid.

Armenien startar som nummer 2 i semifinal 2.

Medverkat i ESC: Sedan 2006. 
Bästa placering: Sirusho med ”Qele, Qele”  nådde en mycket hedervärd fjärdeplacering år 2008.
Min personliga favorit: Sirusho med ”Qele, Qele” från 2008.



Källa/foto: www.eurovision.tv, www.evarivas.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Man tackar :D

Jag hoppas att dfu deltar i att rösta fram Eva Rivas och Apricot Stone till fianl och t.o.m. till visnt :)

Tack från mig som själv ska rösta på detta bidrag :D

Tack åter igen :P