söndag 23 maj 2010

The Big 4, grekiskt party och min nya karriär

Under lördagen repade Norge, Spanien, England, Frankrike och Tyskland för första gången. Många säger att årets tävling inte håller speciellt hög kvalitet. Det är helt fel anser jag. Snarare är det så att det finns inga bottennapp. I år är det de stora rösternas år och Norges Didrik Solli-Tangen tillhör den gruppen liksom Spaniens Daniel Diges. Spanien har helt klart avancerat på min topplista över favoriter. Kan nästan känna att jag blir lite förtjust i krulltotten Daniel och hans “Algo Pequeñito”. Frisyrmässigt påminner han om Salem Al Fakir. Även Didrik och varit hos en stylist. Håret och blivit längre och lockigare och det gör att han ser mer fullvuxen ut.

Nu verkar alla har anlänt och under gårdagens grekiska party var det idel bekanta ansikten. Årets grekfest ordnades av fanklubben. Ett tydligt tecken på att ERT, statliga TV-kanalen, sparar pengar. Oavsett arrangör så var stämningen var på topp och Antonios, agapi mou, var både värd och DJ. Ett flertal artister tittade förbi och alla drog vidare till Euroklubben.

Frankrikes Jessy Matador verkar gilla Greklands OPA-låt. Jag behöver knappast säga vilken låt jag personligen fördrar. Jessys "Allez! Ola! Olé!" är Frankrikes officiella låt i fotbolls-VM i Sydafrika och där platsar kommer den nog att ha större framgång.

Jag har också tänkt mig en framtida karriär inom fotbollsbusiness och tagit fram denna promotion video.

Inga kommentarer: