tisdag 18 maj 2010

Karriären framskrider. Är H(B)ollywood nästa?

Är helt slut efter dagens repetitioner. Här sitter man nu sent omsider och skriver så att fingrarna glöder. Förutom låtar som ska recenseras så ska ju den interna marknadsföringen skötas. Vi har tidigare konstaterat att det lönar sig att gå runt många flaggor. Helt klart ett vinnande koncept även i år. Ett enkelt trick som skapar intresse bland övrig press. Igår hade jag intervju med grekiska STAR channel. Idag har det varit NRK och norska TT som gjorde en halv timmes intervju med mig och Roger.


Sveriges Anna har gjort entré idag. Lilla Anna ser så ensam ut på scenen även om hon fått sällskap av några bakgrundssångare. Faktum är att hon behöver ingen rekvisita. Hon är supersäker och sätter låten vid första genomkörningen. Jag måste medge att jag varit lite orolig för hur det ska gå för Sverige i år. Det är jag inte längre. Hennes framträdande var en dagens behållning. Det här kommer att funka. Bland fansen är det otroligt många som tippar henne som segrare. Intressant är att att media inte utsett henne till segrare två månader i förväg - som ju hänt ett antal gånger de senaste åren.


Armenien har åkt upp i min topplista efter dagens rep. Jag tror att Apricot Stone kommer att tilltala TV-tittarna. Eva Rivas sjunger fantastiskt utan att waila. Hon har redan blivit utsedd till tävlingens vackraste kvinna och har helt klart det längsta hår, ca en meter enligt henne själv.

Dagens mest underhållande presskonferens stod Michael von der Heide från Schweiz för. Själv trivs han som fisken i vattnet på scenen och om han slutar som artist så hoppas jag att han får en egen talkshow på TV.
Om jag ska nämna några som jag blev mindre imponerade av så är det Danmark och Azerbaijan. Danskarna kändes osäkra och nervösa och stundtals lät det inte speciellt bra. Safura från Azerbadjan har rösten och låten men koreografin var alldeles för rörig i min smak. 'Less is more'.


Vår nya grej i år är annars videofilmning. Målet är att publicera en ny snutt varje dag och det ska inte handla om Eurovisionen. Vår 17 maj video får betraktas som en succé (om vi själva får säga det) och det har gett mersmak. Idag gjorde vi nedslag i Oslos Operahus och det resulterade i att jag hamnade i en annan filminspelning. Frågar någon om jag vill deklamera dikter inför ett norskt bröllop så ställer man givetvis upp.      




Foto: Lilian, Roger

1 kommentar:

Unknown sa...

Häftigt att du är på plats. Vad tror du om Israels ballad? i SVT:s förhandsvisning tippades den som etta.
Ciao Katarina Travel News