torsdag 10 februari 2011

What to chose - Melodifestivalen or Euroviisut?

Jag lämnade Melodifestivalen bakom mig för att helt och fullt koncentrera mig på schlagerklimatet i Finland. Och jag gjorde som The Ark gjorde inför Eurovision 2007 – jag tog båten till Finland. I detta fall till Åbo för att övervaka finalen i Euroviisut. Kanske hade denna tur varit uppskattad av The Ark. Det visade sig vara en specialkryssning med fylld av heavy metal fans. Kvällens hetaste färg var svart och avsaknaden av svandunsboor total. Tur att jag valt svarta reskläder men trots detta hade jag en känsla av att vara felklädd. Mina brister på tatueringar och piercing kan vara orsaken.

I left Melodifestivalen behind me to fully concentrate on the schlager-climate in Finland. And I did like The Ark in Eurovision 2007 – I took the ferry from Sweden to Finland. In this case to Åbo to cover the Euroviisut final. Maybe this trip would have been appreciated by The Ark as well. It was a special cruise for heavy metal fans. The hottest colour of the night was black and the lack of glittering glamorous outfits was absolutely zero.  Luckily I was dressed in black but I still felt wrong. My body was missing the tattoos and the piercings.

På lördag är det dags för en de intressantaste finalerna i Euroviisut på många år. Det finns många potentiella vinnare. Blir det en tangokung, en webbjoker, en dotter till en före detta Eurovision-deltagare, en ballad, en sång på engelsk eller finska? Jag ser fram emot en mycket spännande final och det är folkets röster som avgör.
On Saturday it’s time for one of the most interesting finals in Euroviisut in many years. There are many potential winners. A tango king, a web wild card, a daughter of a former Eurovision artist, a ballad, a song in English of Finnish? I look forward to an exciting competition and it will be a final of the people’s choice.

Inga kommentarer: