fredag 17 juni 2011

Raul Malo konsert ikväll, jazzfestival och sandaler

Regn och jazzfestival  brukar höra ihop. STHLM JAZZ FEST börjar idag men själv ser jag storligen fram emot Raul Malo nere i underjorden på Göta Källare. Att det regnar gör inget. Raul Malo, fd sångare i Mavericks, har förmåga att sprida värme med sin smöriga mexikanska country.

I morgon blir det en heldag med jazziga förtecken: trumpetaren Karl Olanderson, David Sanborn (ja - han spelar fortfarande sax), Bilal och Bobby Womack. Det enda som harmar är att jag missar Chic på ikväll.





Sandalernas högsäsong är nu Sarkastisk
Jag måste säga att jag har en ytterst ambivalent inställning till sandaler och jag ber redan nu om ursäkt om jag trampar på en öm sandaltå. Sandaler kan vara jättesnygga men det kan också vara ett skodon som framkallar rysningar – mer på grund av dess bärare än skorna i sig själva. Vill också framhålla att jag själv har långt ifrån perfekta fötter....
Häromdagen såg jag en proper herreman på gatan, iklädd vit skjorta och kavaj. Till detta bar han någon form av sandaler med kardborreband och strumpor. Min uppfattning är att sandaler är till för att bäras utan strumpor. Vill man ha strumpor bör man ha andra skor, vilket hade varit lämpligt för mannen ifråga eftersom det dessutom regnade.
(Detta foto hittade jag på en blogg som heter Bad Taste of the Day)

Alla bär inte strumpor i sina sandaler men åsynen kan vara nog så jobbig i form av avskavt nagellack, fel storlek på skorna, spruckna hälar och andra fotskavanker som kräver ett besök hos fotvårdaren. Kontentan är att sandaler är svårburna och fördelen med vintern är att slippa dessa skor.  

Inga kommentarer: