måndag 27 februari 2012

Andra Chansen blir en mansdominerad tillställning

Jag gillar Melodifestivalens 'Andra Chansen'. Den är familjär och mindre till formatet än de andra deltävlingarna. På torsdag är jag och Tor på plats i Nyköping. Jag hade sett fram emot att intervjua Charlotte Perrelli och Afro-Dite men istället blir det ett mansdominerar startfält med Sean Banan, Top Cats, Youngblood, Andreas Johnson, Thorsten Flinck och Christer Sjögren. Lotta Engberg får vara med på ett hörn och tjejerna i Timoteij.


Deltävling 4 följde jag bara sporadiskt eftersom jag hade fokus på Finlands final men visst tycker jag att Perrelli var värd ett bättre öde även om jag tycker det är extra kul att Lisa Miskovsky gick direkt till final. Lotta och Christer gör en verklig schlager med stråkar som på 70-talet. Man tror sig nästan vara i San Remo för 25 år sedan. Ska bli verkligt intressant om denna klassiska duett med kastanjettknatter pc modulation tar sig till final.











Jag hoppas att Europe-kopian Dynazty tar sig till Globen. Dels gillar jag låten och dels kommer de att kunna ta en del rockrösterna från Dead By April, som kan få åka till Baku en annan gång. Mycket hänger på lottningen av duellerna som sker på torsdag men oberoende av detta så ska vi inte räkna bort Sean Banan.


"Sean Den Förste Banan" med Sean Banan
Upphovsmän: Sean Banan, Joakim Larsson, Hans Blomberg, Mårten Andersson

"Jag reser mig igen" med Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
Upphovsmän: Thomas G:son, Ted Ström

"Baby Doll" med Top Cats
Upphovsmän: Mårten Eriksson, Lina Eriksson, Susie Päivärinta

"Stormande hav" med Timoteij
Upphovsmän: Kristian Lagerström, Johan Fjellström, Stina Engelbrecht, Jens Engelbrecht

"Youngblood" med Youngblood (Oskar Kongshöj, Simon Johansson, Henric Flodin, Christer Sjölie, Marcus Sjöstrand)
Upphovsmän: Fredrik Kempe, David Kreuger

"Lovelight" med Andreas Johnson
Upphovsmän: Andreas Johnson, Peter Kvint
  
"Land Of Broken Dreams" med Dynazty
Thomas G:son, Thomas “Plec” Johansson

"Don't Let Me Down" med Lotta Engberg och Christer Sjögren
Upphovsmän: Lasse Holm, Lars “Dille” Diedricson

Foto: Lilian, Roger, Lena

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hej är det okej om jag tar den Timoteij bilden och gör en tröja av den?

Blogging around the world with Lilian sa...

Är det för dig? Är lite nyfiken :-)