fredag 27 april 2012

The Zaleilah dance med Mandinga från Rumänien och Kuba

Mandinga heter bandet som tävlar för Rumänien. De låter väldigt latino och det är inte så konstigt alls eftersom de har två medlemmar från Kuba. Troligtvis första gången som Kuba deltar i Eurovision Song Contest.






 "Zaleilah" är namnet på låten och det är en dans som de själva hittat på. Mandinga hoppas det ska bli en ny Macarema inför sommaren. Jag testade dansstegen under överinseende av bandet och det gick väl sådär. Nåja - det är några veckor kvar tills vi ses i Baku. Jag ser framför mig hur vi kommer att köra Zaleilah i storformat på Euro-klubben.

Frågan är nu om jag ska ta med trumpeten till Baku eller inte. I ett svagt ögonblick under intervjun föreslog jag till Alex, som vanligtvis traktera detta instrument, och vi  ska spela duett.... Det var kanske inte så smart med tanke på att jag är helt otränad på instrumentet just nu.



Foto, Video: Lilian in collaboration with http://www.radiointernational.tv/

Inga kommentarer: